ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Оновлення Генерального плану міста Вільнянська та виконання плану зонування території міста Вільнянська Запорізького району Запорізької області
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Оновлення Генерального плану міста Вільнянська та виконання плану зонування території міста Вільнянська Запорізького району Запорізької області
1. Замовник стратегічної екологічної оцінки: Виконавчий комітет Вільнянської міської ради Запорізького району Запорізької області.
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування: Оновлення Генерального плану міста Вільнянська та виконання плану зонування території міста Вільнянська Запорізького району Запорізької області (далі - Генплан) є документом державного планування місцевого рівня, відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», яка призначена для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території, на якій реалізуються повноваження Вільнянської міської ради Запорізького району.
Головна мета розробки Генплану населеного пункту полягає у обґрунтуванні потреб і визначенні основних напрямків використання території; урахуванні державних, громадських і приватних інтересів під час планування і використання територій; визначенні межі функціональних зон, пріоритетних і допустимих видів використання та забудови територій; формуванні планувальної структури та просторової композиції забудови міста; оцінці загального стану довкілля населеного пункту і визначенні містобудівних заходів щодо поліпшення екологічного та санітарно-гігієнічного стану, а також визначенні територій, які мають інженерно-будівельні, санітарно-гігієнічні, природоохоронні та інші обмеження їх використання.
Розрахунковий термін проекту прийнятий (20 років) до 2038 року з відокремленням першої черги – 7 років, до 2025 р.
Генплан населеного пункту виконаний відповідно до: Схеми планування території Запорізької області, яка затверджена Рішенням Обласної ради від 29.12.2011 №4. За обсягом та змістом даний проєкт відповідає діючому законодавству України у галузі містобудування та вимогам Державних будівельних норм: ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
Метою генплану є необхідність визначити пріоритетні пропозиції для перспективного розвитку міста Вільнянськ на основі покращення умов проживання населення, забезпечення економічного зростання, удосконалення соціальної, виробничої, інженерно-транспортної інфраструктури поселення.
Основними пріоритетами подальшого розвитку міста є: створення комфортних умов для проживання населення, вдосконалення системи обслуговування, благоустрою та інженерно- транспортної інфраструктури. Перспективи розвитку міста Вільнянськ визначаються в залежності від конкретних територіально-планувальних ресурсів, положення міста в системі розселення, наявності і розподілу трудових ресурсів, враховуючи наявні санітарно-екологічні та інженерно-геологічні фактори, які створюють певні обмеження для розвитку міста.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Генплан охоплює такі види господарської діяльності як житлово-комунальне господарство та комунальну інфраструктуру, промисловий комплекс, освіту, охорону здоров’я, фізичну культуру та спорт, культуру та туризм, охорону навколишнього природного середовища. Проєкти екологічного спрямування (містобудівна документація, зокрема генеральні плани населених пунктів і. т. п.) відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть процедурі оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
4. Ймовірні наслідки для довкілля.
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Генплану, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони, наслідки для здоров’я населення, територій з природоохоронним статусом. Заходи передбачені Планом не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, оскільки територія громади знаходиться у значній відстані від межі сусідніх держав.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено.
Генплан спрямований на дотримання основоположних стандартів. При гіпотетичному «нульовому» сценарії не розробляється і не затверджується генеральний план. Цей сценарій може розглядатися як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. Отже, при «нульовому» варіанті подальший стабільний соціально-економічний розвиток регіону є очевидно проблематичним, також ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації з рахунок невиконання заявлених заходів щодо покращення стану навколишнього природного середовища, та не ефективного використання природних ресурсів.
При впровадженні заходів Генплану, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованих рішень.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація, яка включена в інші законодавчі акти, які мають відношення до проекту. Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. У результаті здійснення СЕО будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров’я населення, які можуть виникнути під час реалізації Плану. Зазначені заходи і рекомендації будуть ґрунтуватися відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» і з урахуванням інших чинних нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Звіт про СЕО складається відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містить інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Оновлення Генерального плану міста Вільнянська та виконання плану зонування території міста Вільнянська Запорізького району Запорізької області просимо надавати у письмовому вигляді до Вільнянської міської ради за адресою: 70002, Запорізька область, Запорізький район, місто Вільнянськ, вул. Бочарова, 4, контактний телефон: 0614340999.
Зауваження та пропозиції також можна подати на електронну адресу: vogoso@ukr.net з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу Оновлення Генерального плану міста Вільнянська та виконання плану зонування території міста Вільнянська Запорізького району Запорізької області, Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.